måndag, november 06, 2006

Neverwinter Nights 2 + Vista = Love?

Jag får säga att NWN2 var initialt en besvikelse då min laptop tyckte det laggade och inte alls funkade. Och min laptop i fråga klarar Oblivion utan några större problem. Fick samma resultat på min gamer låda som är drygt 2 dubbelt så stark på CPU sidan och fyra gånger snabbare grafiskt. Illa - mycket illa...

Dock så blev det så fruktansvärt mycket bättre efter att man lämnat första staden (FFVII någon?), och ironiskt nog prövat att spela det på Windows Vista.

Här pratar vi om ett pre-release operativ system med en mycket buggig grafik drivrutin som först gillar Guild Wars efter att jag slagit av multi-threading.

Hela spelvärlden väntar nu på en andra patch som dels ska optimera NWN2 så det blir spelbart för folk med high-end maskiner.
Lika högaktat är att Microsoft nu sagt att Vista slår RTM Gold inom timmar efter jag skriver detta - fast min källa är nyhets siter så det kan lika gärna vara fel.
Dock är mitt största problem just nu att nVidia inte släppt en stabil grafikdrivrutin för Vista.

Nämde jag att jag äntlinge fått i ordning nya jobbet? Yay för mig!