måndag, oktober 30, 2006

Guild Wars - Nightfall

Detta landade med mig påväg till LANet, dock först nu som jag kan defacto skriva lite och visa lite om det.

Först lite bilder! Disclaimer: Ja, jag suger med kameran, men att stå och vingla på en stol och ta en bild är ingen höjdare. Dock undrar jag varför den sista blev okay...

Guild Wars - Nightfall: Collectors Edition förpackning.


Det mysiga innehållet i sagda förpackning. Från vänster till höger:
CD Case, Art book, två posters, manual, ref blocket, PlayNC blocket, gamecard.

Guild Wars - Nightfall CD CASE innehåller från vänster till höger: Game DVD, Soundtrack CD, Making of... DVD.

Vid sidan av kassa bilder tagna med kass kamera så kan jag säga att man får mycket för pengarna samt en efterlängtad DVD innehållande Guild Wars Prophecies (orginal kampanjen), Factions (tror jag åtminstonde) och självklart Nightfall själv. Varesh Ossa desktop saken visar jag inte för att jag helt enkelt glömmde ta en bild på henne, synd för hon verkar trivas med att stå och glo på mig från sidan av 19" skärmen.

Innehållsförteckning, klipp och klistrat från Webhallen;

• Massive Guild Wars lNightfall Poster
jFull Colour Map ofi Elona
• Two Exclusive iSkill Pins
• 124-Page Guild Wars Nightfall Art Book
• Mini Desktop Character Standee
• Behind-The-Scenes j"Making of..."i DVD
• Collectable Game Activation Card
• Jeremyl Soule CD lSoundtrack
• Epic Trial Key and Nightfall Buddy Key.

Features, också klipp och klistrat från Webhallen;

Features:
iCustomizable lHeroesi (party NPCs) that level up with the player; follow player instructionsi in icombat, andl use larmor, weapons, and skills at the player'sj discretion.
• A new game jtype, Hero vs. Hero Battles will iallow a single playerj to participate in PvP with Hero NPCs.
l 2 new jprofessions: Thej Dervish, a scythe-wielding holy warrior, and the Paragon,j chosenl by thei godsi as guardian angels of the Elonian people.
j 4 new guild halls.
• 300 new skills.
• 250 Quests, 55 explorablei areas, 20 new lStory lMissions exclusive lto choices made throughout the game, jand 3 new Challenge iMissions.
• Peerless online RPG actionl with no lmonthly fees! l
Nightfall lis a newi stand jalone campaign - there is no need to jbuy the 2 previous campaigns to play.
• As for Factions, this new world lwill be connected lto Tyria and Canthai and players (who already jowni GW prophecies and/or Factions)i will be able to bring theirl high level jcharactersi fromj other campaigns to this new partl of the GW world; Elona.


Så, vad är Nightfall utöver allt detta content? För den oinvigde så är detta den tredje kampanjen till Guild Wars och kan köpas och spelas vid sidan av de andra eller alla tillsammans. Jag äger personligen alla tre men detta är första gången jag köpt collectors edition och jag är mer än sugen på att skaffa de kommande kampanjerna i samma utförande - jag gillar grejer.

Storyn handlar om Elona som kan kännas igen från Crystall Desert i Prophecies och är tre provinser samman knutna av en härskare av samma ät. För närvarande så är detta Varesh Ossa, en lite enigmatisk och arrogant kvinna som följer fotstegen av sina förfäder.

Du själv är medlem i något som kallas "Sunspears" en närmaste FN goes Ghostbusters liknande organisation som tar sig an alla möjliga riskabla jobb som involverar allt från att döda grejer till att hitta grejer som potentiellt behöver dödas eller redan är dött.

Dock så förstörs idyllen i de tre provinserna när tecken om en banlyst och tydligen inte nog glömd gud börjar dyka upp. Alltså du som får rädda dagen.

Personligen så har jag alltid gillat Guild Wars storyline och konceptet hur det drivs med hjälp av Missions. Dock så har detta alltid bragts ned av otroligt usla röstskådisar, vilket tycks ha blivit bättre nu får jag säga - plus att karaktärerna nu faktiskt rör på läpparna.

Utöver storyn, den väldigt väldesignade karaktären Varesh Ossa, och mer Guild Wars, så var det hjälte systemet som drog mig till köpet. En av de stora nackdelarna i GW har alltid varit de extremt korkade henchmen karaktärerna som man kan plocka med sig istället för riktiga spelare och nu när de tycks ha uppgraderas AIn samt gett en tillgång till att mixtra med dessa "hjältars" (förvuxna henchmen) skills, attributer och faktumet att man äntligen kan peka och klicka flytta dem! Jag som spelat båda de föregående kampanjerna med enbart henchmen välkommnar detta med hela mitt hjärta!

Så för närvarande så springer Nyyx The Shattred omkring som lvl 10 Dervish/Paragon. Finns online på oregelbundna tider som vanligt.